söndag 13 december 2009

Målarträff hos Erik o Ann-Marie Grind i Falun

Hela dagen har ägnats åt mandalamålning hemma hos Erik o Ann-Marie Grind i Hosjö, Falun. Själv arbetade jag hårt i går kväll med ett mönster som jag skulle måla. Målningen är inspirerad av dekoren på Milkos landskapsmjölk. Jag ändrade lite så tillvida att jag lade in Rättviksbroschen så som den ser ut till Rättviksdräkten och så en kurbitsslinga som jag fastnat för i boken Dalmåleri.
Målningen är långt i från klar men jag visar den i alla fall. Det blir en bild när den är klar också och målningen har jag döpt till Mandala nr 14 Rättviksbroscher.

Här nedan visas några av de övrigas alster.






3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där gillade jag B-M!! Nyfiken på att se den "färdig", tycker nämligen att den var jättefin redan nu.... Kram A

Eva H. sa...

Hej Brittis!Jag heter Eva tycker du målar så vackra mandala.Blev så glad när jag hitta din blogg.Jag har precis börjat måla en mandala.
Vill gärna följa din blogg ,ser fram emot nya inlägg och bilder om
ditt skapande att måla mandalas och
se andras mandals som du visar på din blogg.Varmt välkommen att titta in på min blogg om du har vägen förbi.Heter Evas Solskensgalleri där jag visar visdomstexter/dikter. Önskar dig allt gott. Och en GOD JUL och GOTT
NYTT År.Varma hälsningar Eva H.

Brittis sa...

Så trevligt att du hittade hit. Jag har varit inne på dina olika bloggar och tycker mycket om dina dikter. Tyvärr är jag totalt odugligt att själv skriva dikter men tycker om att läsa andras.
Jag kommer att lägga ut nya målningar då och då. Det går ju inte att producera målningar lika fort som man fotograferar så det kommer nog att bli långt mellan inläggen är jag rädd.