söndag 17 januari 2010

Mandala nr 15 Vårsol

Nu har jag målat färdigt en mandala som jag börjat på för ganska länge sedan men inte haft klart för mig hur jag skulle avsluta. Den här helgen har jag målat hela tiden och nu bedömer jag att den får vara färdig. Jag är rätt nöjd med den, faktiskt. Med 3D-glasögon blir det verkligen formidabel. Får jag ställa ut på Konstföreningens vårsalong här i Rättvik så kommer jag nog att välja den här. Tror jag.

Kom gärna med förslag på namn. Det är så trist med bara ett nummer. Jag har inte lyckats hitta något passande namn. En liten idé har jag, men det håller jag inne med. Vill höra förslag först. "Motivet sitter i betraktarens öga", vet ni väl.

8 februari 2010.
Jag döper den här mandalan till Vårsol. Det tycker jag är passande så här i februari.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker den är väldigt fin och jag hoppas att den får vara med på utställningen i vår. När jag ser den så tänker jag på en vårblomma (det blåa) och solen, så då kan jag tänka mig att den kan heta Vårsol. Snart kommer vårsolen med sin värme och väcker upp vårblommorna till liv. Jag undrar vad du har för förslag? Det ska bli spännande att få veta det. Lycka till-hälsningar från Mia

Brittis sa...

Tack för förslaget. Jag avvaktar ett tag till och ser om det kommer in fler förslag. Kul att läsa om hur olika människor upplever en bild.

Brittis sa...

Hmm, ordverifieringen är tydligen påslagen här. Det var inte meningen. Den ska jag ta bort.