fredag 22 oktober 2010

Utkastet till Mandala nr 16 The Energy Wheel

På ett sjukhus ligger en god vän och kämpar för sitt liv. I flera veckor låg hon i koma men började sedan till allas glädje sakta bli medveten om omvärlden igen och börjar nu så sakteliga även röra på armar och ben.
Jag beslöt att måla en mandala till henne - en mandala som ska sprudla av energi och vitalitet. En hel del tid har jag ägnat åt att med hjälp av meditation mana fram en bild som ska återge den energi jag vill sända till henne. 


När jag gör en mandala använder jag mig av papper o penna, gradskiva, miniräknare och passare. Därefter kalkeras mönstret över på en preparerad duk och sedan kan jag börja måla.

Målningen är ännu inte klar, men här lägger jag ut det första utkastet till målningen. Fler bilder kommer "efter vart" (dialektord?).

Inga kommentarer: