lördag 6 december 2014

Jag är ingen äkta konstnär.

Jag är nog ingen äkta konstnär, har jag tyvärr upptäckt. I så fall skulle jag ha setat vid staffliet betydligt oftare. Jag har haft förhinder. Det är nämligen så att jag har möblerat om. För vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Kvist-Britta, min stora benjaminfikus trivdes inte där den var placerad - långt in i rummet. Så för några månader sedan kallade jag hit mitt barnbarn Alexander som vänligt och utan knot flyttade alla bokhyllorna och alla böckerna. Följden blev att nästan alla möbler också flyttades. Och därmed behovet av ändrad plats för alla tavlor!

Eftersom jag har svårt att bestämma mig och tavlorna obönhörligt skapar hål i betongväggarna när de ska hängas, så blev de stående utmed väggarna "medan jag bestämmer mig"! Så de har stått ganska länge. Men idag slog det till! Nu skulle banne mig tavlorna upp! Och det gjorde dom

Nu hoppas jag att det händer något med den tavla som jag börjat på men inte haft ro att arbeta med på länge. Därav drar jag slutsatsen att jag inte är är någon äkta konstnär. För i så fall skulle lite oreda i bostaden inte hindra mig från att stå vid staffliet.

Inga kommentarer: