onsdag 10 februari 2010

Efterlysning! Ostbrickor till Rättvik.

Här har jag använt en ostbricka som "duk" att måla på. Lite annorlunda, förstås, men väldigt roligt. Lite mandalastuk - inte sant? Målningen är inte färdig. Det behövs nog en bård av något slag men jag vet inte vad. Bården bör ligga strax utanför fåglarna. Jag får sova på saken.

Jag har efterlyst fler brickor från snälla givare så nu har jag tre som ligger och väntar på penslar och färg. Jag funderar starkt på att använda brickorna för att måla porträtt av mina barnbarn. Det kräver stor noggrannhet för det finns inte plats för misstag eftersom jag tänker måla direkt på träet och då kan man inte "sudda". Jag har fyra barnbarn så det fattas en bricka och så behöver jag väl någon som "kladd" också. Så snälla - har ni någon som ligger och skräpar?  ABF-lokalens brevlåda mitt mot biblioteket i Rättvik rymmer en hel del. *ler flirtigt*

2 kommentarer:

M sa...

Ser verkligen jättefin ut!

Brittis sa...

Tack.
Hoppas du har det bra där uppe i höjden.