måndag 22 februari 2010

Rekonstruktion av Mandala nr 5 Rosa Lotus pågår.

Fortfarande arbetar jag med Mandala nr 5 Rosa Lotus och är ännu inte nöjd. Jag funderar på att låta stöpplingen som är runt om cirkeln gå ända fram till cirkeln. Vad tror ni om det, kära läsare/tittare? Men om jag ger mig in på att utöka stöpplingen så är det svårt att ändra på det. Dessutom vill jag införa mer nyanser på de gröna lotusbladen. Möjligen ska lotusblomman i mitten få en färg som går mer åt orange. Så det är bara att jobba på.

Jag ser att det som är gult tycks ha en liten grön ton vilket inte är korrekt. Det är i verkligheten en dragning åt lejongult.

Den som är nyfiken på hur målningen såg ut från början kan skrolla ner till äldre inlägg. Jag har förändrat färgerna en hel del.

2010-03-27 Ojojoj vilken tid det tagit med den här målningen. Och den är fortfarande inte klar. Jag kan tala om att mycket är ändrat på den. Hoppas jag kan visa en bild av den innan terminen för Måndagsmålarna är slut.

Inga kommentarer: