torsdag 30 juni 2011

Mandala nr 19 "Astrasu från Rätwijk"

Åskan har verkligen ställt till problem för oss och det blev en dyr affär. En sprillans ny laptop till CG bl a.
Nu är lugnet återställt och vi kan börja njuta av den extrema värmen som just nu råder. Det är för varmt för att ägna sig åt trädgårdsarbete så jag har i stället gett mig i kast med den nya mandala som jag gått och sugit på i mer än en veckas tid. Jag lägger in en bild som CG tog i morse ute på altanen. Det går nog att ana att jag har det bra. Jag har egentligen hunnit mycket längre på målningen men jag ämnar visa bilder lite mer från början senare. Kanske det blir ett bildspel. t o m.

Jag kommer att kalla manDALAn för "Astrasu", vilket betyder "halstrasa" eller halsduk på Rättviksmål. Mönstret är nämligen hämtat från den halsduk som förr användes till vardags och nu ingår i Rättviksdräkten. Mer kommer senare för nu har jag inte tid. Jag vill måla.
Håll till godo.

Inga kommentarer: