måndag 20 juni 2011

Nya mönster står på kö för att bli förevigade.

Det dröjer nog innan det blir något målat. När det är fint väder vill jag vara i stugan (när inte barnen ockuperar) och sätta händerna i den vildvuxna tomten. Men när det regnar, då ska allt penslarna åka fram!

Jag skrev i förra inlägget att jag har en mandala på näthinnan som pockar på att bli verklighet men den bilden har fått vika för en annan. Jag fick syn på en servett med ett mönster som gav mig ståpäls av fröjd. Mönstret väckte nya idéer som nu bearbetas i det fördolda medan jag rensar ogräs, släpar ris och tar ned små träd mm. Vi får se när det växer fram på duken

Ett fruktansvärt åskväder har dragit fram och gjort båda våra datorer obrukbara för cyberkontakt vilket skapat en del strul för oss. Det blir i alla fall ett dyrt åskväder.

2 kommentarer:

Kondora sa...

Hejsan! Lena heter jag och bor i Borlänge. Sökte på Mandala och hittade til dig. Jag är intresserad av att måla och såg dina underbara Mandalatavlor. Lär du ut?
Du kan nå mig på le43na@hotmail.com

Ha en vacker midsommar

Vänligen Lena

Brittis sa...

Lena: Så glad jag blev för din kommentar. Bästa läraren för mandalamålning får du av Erik Grind, Falun. Kolla hans blogg, länk till hans hemsida finns till höger på den här sidan. Han kommer att hålla kurs i september, tror jag det är. Han brukar också hålla s k Inspirationsdagar i sitt hem i Hosjö.
Trevligt att du finns i Borlänge. Själv har jag bott där i 30 år och trivdes alldeles förträffligt. Där finns många KRAFT-fulla människor.