söndag 9 mars 2014

Skyddsandar finns visst

Jag kan intyga att det finns skyddsandar som jobbar för oss. Åt mig har de verkligen fått slita de sista veckorna. 

För några veckor sedan erbjöds jag att ha utställning i Vuxenskolans lokaler i Rättvik under temat "Jag målar för fred, samverkan och andligt uppvaknande". Det blir ca 12-13 målningar. För den sakens skull har jag jobbat hårt för att få klart ett par tavlor som jag ville ha med. Trassel med min mail (kapad), datorhaveri  (alldeles ny dator nu), födelsedagsfirande (tack för alla grattisar) trassel i familjen mm hindrade mig varje gång jag ville sätta mig ner och knåpa ihop en inbjudan till vernissage till i lördags (8 febr). Jag var rejält frustrerad. 

Men så hände det otroliga! Projektledaren ringde några dagar före och ville skjuta på utställningen till 5 april i stället. Hon hade varit sjuk i flera veckor och orkade inte fixa till det i tid. Nu förstår jag varför jag hela tiden ställdes inför hinder när jag ville skapa en evenemangsinbjudan på FB. Gissa om jag drog en lättnadens suck och sände många tacksamma tankar till mina skyddsänglar!

Så nu siktar jag in mig på att skicka ut en inbjudan till 5 april, kl 11 - 14, i stället. Utställningen kommer att pågå i ca 2 veckor. Samtidigt pågår då också konstföreningens medlemsutställning i Rättviks Kulturhus. Varför inte göra en trevlig utflykt till fagra Rättvik den helgen?


Jag kämpar med att få ordning på alla överförda filer från den havererade datorn, 19 GB. Får se om jag någonsin lyckas. Alla bilder, original, beskurna, bearbetade, ligger i en salig röra och till råga på allt vill min datanörd till bror att jag ska strukturera om hela upplägget. Vet inte om jag orkar.

Inga kommentarer: