tisdag 25 mars 2014

Vernissage 5-6 april i Rättvik. Vuxenskolans lokaler.

Helgen 5-6 april, kl 11 - 14, är det vernissage i Vuxenskolans lokaler, Vasagatan 7A i Rättvik.

Jag ställer ut ett antal akrylmålningar under temat Fred, samverkan och andligt uppvaknande.

Jag blandar kurbits- med mandalamåleri. Min avsikt är att peka på behovet av fred och samverkan över gränserna (inte minst just nu när vi har Ukrainakrisen inpå knutarna).
Kurbitsen står för västerlandet och vårt fokus på det fysiska och mandalan får symbolisera österlandet och dess fokus på själen. Jag försöker visa i mina målningar att det är viktigt att vi vårdar både vår kropp och vår själ. Det kallar jag andligt uppvaknande.

Välkommen att ta del av min symbolik och mina tankar kring mitt måleri under vernissagen. Jag berättar gärna. Utställningen pågår till 16 april och är öppen i mån av att personal är på plats. Jag ställer gärna upp och berättar om mina målningar även under dessa dagar om du hör av dig så vi kan komma överens om tid.

Samtidigt pågår Konstföreningens medlemsutställning i Kulturhuset. Där finns jag representerad med 3 oljemålningar från 80-talet. Naturmålningar.

Varför inte göra helgen 5-6 april till en trevlig konstrunda och avsluta med en god middag på någon av våra underbara restauranger här i trakten?

PS: Vill du ta del av verkligt professionellt mandalamåleri så passa på att besöka Erik o Ann-Marie Grinds utställning i Stjärnsund på Galleri Fridhem. Den utställningen pågår nu och till 10 april, kl 10-18 DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
går det att köpa din konst?

Mvh

Marie Olsson

marie.olsson84@gmail.com

Brittis sa...

Nästan alla tavlorna är till salu. Under vernissagen hade jag en prislista framme. Det är bara att höra av sig till mig