torsdag 6 januari 2011

Mandala nr 17, Lyckostjärna för 2011

 Trots att jag har haft gott om tid att måla under jul och nyår så har det inte blivit av. Förkylning, svår hosta och annan sjukdom i familjen har gjort att jag helt saknat lust att ta fram färg och penslar. Men nu har jag lagt sista handen vid en mandala som stått och samlat damm ett tag.

Egentligen är tavlan en kopia i större format av den mandala nr 16 Energy Wheel som jag gett till en svårt sjuk vän. Men då en kopia alltid en kopia och eftersom jag var så glad att jag äntligen kände mig frisk igen så svävade jag ut ordentligt med färger, glitter, punkter och stenar. Jag bara kände att det är en lyckostjärna för år 2011.
Kom gärna med namnförslag. 

När jag nu jämför med originalet, Mandala nr 16 Energy Wheel (scrolla ner en liten bit) så måste jag nog säga att originalet är bättre. Den nya, större ser liksom halvfärdig ut. Tycker ni inte det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin mandala - o förresten, det var ALLTFÖR länge sen vi sågs.... kram Ann-Marie

Gunilla sa...

BTW.. jag har köpt 3D glasögon på Tradera! Så nu ska jag väl kunna se dina tavlor ordentligt?