måndag 29 augusti 2011

Jag bara målar och målar och nu är det inte duschen.

Jag är nu så inne i mitt måleri att jag glömmer både mat och sömn. Jag håller på med en tavla som jag kommer att kalla Solvagnen. Oj, vad kul det är! Jag har redan tidigare märkt att jag börjar dregla(!) när jag är hårt koncentrerad på att måla och nu är hakan våt hela tiden. Tur att det bara är CG och jag här i stugan.

Målningen av duschväggen är redan klar och nu är det dags göra något åt golvet. Men vi ligger lite på beslutet för jag tycker att det blev ganska bra med en ordentlig rengöring med T-sprit. Research på internet gav rådet att försöka få bort järnbeläggningarna med oxalsyra. Ska försöka med det men måste först kolla att det inte skadar vinylmattan. CG vill att vi målar och jag är tveksam. Men det beror nog mest på att det är jag som gör jobbet.

Inga kommentarer: