lördag 17 mars 2012

Äntligen vernissage Vårsalong 2012 i Mora

Idag var det vernissage på Årets Vårsalong 2012 i Mora. Folk stod utanför biblioteket och väntade på att dörrarna skulle öppnas. Det var faktiskt många som kom. Konstintresset tycks vara stort i Mora.

Själv hade jag glädjande nog fått med tre tavlor på utställningen. Gallringen hade varit hård, hörde jag.
Det var roligt att få tillfälle att upplysa besökarna om att min tavla "Solvagnen" kan ses i 3D med de speciella glasögonen som hänger på väggen. Jag har nämligen en avsikt med 3D-effekten. Jag vill poängtera att mandalan  i vagnen som hästen drar ska visa på vår dimensionslösa, eviga själ och den "platta", kurbitsen med endast 2 dimensioner skall visa på vår fysiska sida. Båda skall vi vårda och utveckla.

Tyvärr glömde jag att upplysa om att även "Astrasu från Rätwijk" har en tydlig 3D-effekt. Jag ska nog ringa till Mora och be att de flyttar glasögonfodralet så att båda tavlorna kan ses med 3D-glasögon.

Jag hoppas att ni som har möjlighet passar på att gå på utställningen och då samtidigt röstar fram er favorit. Den som vinner får faktiskt ha en separat utställning vid nästa års Vårsalong.

Klicka på länken nedan så får du se bilder från vernissagen. Du kan klicka på knappen "Bildspel" så kan du se bilderna i stort format. Tryck "X" så återgår bilderna till smått format.

https://picasaweb.google.com/100612347276151765908/20120317Varsalong2012IMora#

3 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Ja blir jag frisk nog så jag kan hälsa på så åker jag nog dom extra milen till "otäcka" Mora o kollar in tavlorna :)

Brittis sa...

Ja, eller ta pappa med dig när jag är i Findhorn. Han kunde inte följa med i går. Det skulle han nog uppskatta.

Brittis sa...

Glöm inte att rösta när du/ni är där.