torsdag 15 mars 2012

Vernissage i Mora Kulturhus lördag 17 mars kl 13-15

Jag har lämnat in tre målningar till en utställning i Mora där konstnären Mathias Kristersson enväldigt skulle bestämma vilka målningar som skulle få vara med. Jag fick veta att de skulle ringa under veckan för att meddela om man inte hörde till den utvalda skaran och det då bara var att hämta tavlorna. Idag ringde dom! Jag blev verkligen nervös när jag hörde att det var från Mora Kulturhus.

Men de ringde för att meddela att alla mina inlämnade målningar kom med i utställningen. Gissa om jag blev glad!

Utställningen hade vissa villkor som måste vara uppfyllda:

  • Konstverken skall vara tillkomna under 2011 och fram till nu.
  • Konstnärerna skall ha anknytning till Siljansregionen
  • Verken skall berätta om något man anser vara viktigt
Så nu blir det till att skrubba bort målarfärgen från händerna och nästippen och dra på sig något representativt till lördag kl 13 - 15, då det är vernissage. Har ni möjlighet - åk dit! Utställningen pågår sedan till 12 april.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

GRATTIS!!! GRATTIS
Ska dessutom bli riktigt roligt att se hur du gör en Keltisk ManDala..

Brittis sa...

Keltisk mandala? Hmmm. Jag har ju läst DaVinci-koden. Borde kanske fördjupa mig lite mer frågan.