lördag 10 mars 2012

Vernissage i Rättviks Kulturhus















Idag var det vernissage på Rättviks Kulturhus med Konstföreningen. Den var välbesökt och där fanns många fina bidrag till utställningen. Mina 3 bidrag fanns också med och jag hoppas att de väckte besökarnas nyfikenhet. Utställningen varar fram till 24 mars och jag tycker ni ska passa på att kika på alla målningarna.

Samtidigt invigdes ytterligare en vernissage i konsthallen. Karin Ögren ställer ut ett 20-tal målningar. Stora, spännande målningar som väcker nyfikenhet och förundran.


Jag hade dessutom den stora glädjen att vinna 1:a pris i Konstföreningens lotteri - en tavla av Charlotte Adde i silver och svart, kallad Koltrast. Den hänger nu på bästa plats hemma framför våra fåtöljer och så att dagsljuset lyser på den silvriga bakgrunden. Verkligen effektfull. På bilden till vänster har den fått en guldfärgad ton, men det ska alltså vara i silver. Jag blev verkligen glad.

Inga kommentarer: