lördag 3 mars 2012

Först nu fick jag fason på mandalan i tavlan.

Efter 7 sorger och 8 bedrövelser har jag äntligen fått till själva mandalan (den vita cirkeln, se bilden i förra inlägget). Jag har gjort om och gjort om under hela dagen och först nu, kl 18 är jag nöjd.

Nu ska jag ta itu med det mödosamma arbetet att få fason på kurbitsen. Min avsikt med den här tavlan är inte att  fokusera på eventuell 3D-effekt. Men för skoj skull kollade jag i alla fall med glasögonen. Och vad hände? Visst var det 3D-effekt! Men precis tvärt om mot hur jag skulle velat ha det om det nu var den effekten jag var ute efter. Mandalan kliver framåt och kurbitsen försvinner in i målningen. Jag får väl undvika att låta någon se tavlan med 3D-glasögon.

I morgon tar jag itu med kurbitsen. Nu ska jag kolla på Melodifestivalen. Inte för att jag är överdrivet förtjust men det hör väl till att ha sett den.

Inga kommentarer: